Dagens

Fan va tråkigt jag har haft det i dag, gått som en zombi hela dagen. Trött som fan.
Spex kort i morgon. Har verkligen inte nån lust men det får la gå pessemist Sofie.
Ska i alla fall va en cowgirl (: Ska ta en massa bilder på mina kära vänner i morgon :)
Är lite lett på att klassen inte har nått tema. Men så går det när man typ blandar Spice
girls med Black sabbat. Ja ni förstår. Haha. Ja men i alla fall skrev en massa nu men
råkade att radera men ja shet the same. Det  var så ointressant ändå.

Dagens tanke i Sofies hjärna 
Jag kom att tänka på, varför finns det fler teoretiska ämnen än praktiska? Då får ju de som är Teoretiskt lagda bättre betyg än de som inte är det. VADÅ jämnställdhet. Fan va sammhället är orättvist. För oftas är det ju de praktiska linjerna som det är högst  poäng intag på. Och vad händer då. Jo inkompetenta teoretiska människor söker praktiska linjer. Och verkligen inte fattar någonting, men söker dit liksom för de tänker att de har poängen. Och tar platserna från dem som inte nådde riktigt så högt för att det inte fanns så många praktiska ämnen. Ja tycker att det ska vara intagningsprov på alla praktiska linjer. Inte rättvist annars.
Jag VILL sitta i riksdagen och bestämma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback