Metafor jävlar

Jaha då var det samma visa denna lördag. Fast på ett helt annat sätt. Jag vet inte om jag går på rätt linje, om den ens är bra för mig. Den kanske bara förstör för mig. Jag vill inte bli nån jävla konstnär som skär öronen av sig. Jag vill inte hålla på med konst. Jag vill bli stylist, (mode mode mode)! Eller jobba på en tidning. Eller data. Är jag på helt fel spår? Eller är det en bra början? Jag kanske skulle ha gått media. Nja vad vet jag. Ju mer jag känner att det börjar dra ihop sig och jag får mer prestations ångest. Så ekar frågan i huvudet hela tiden om jag verkligen gör rätt. Jag slungas i väg i från barndomens trygga famn till något som kanske är bortkastat tid. Nu har jag förväntningar om att jag ska vara så stor och mogen. Men nej jag är inte mogen och jag är inte perfekt. Stor och mogen är man först när jag kan ta klivet ut själv och verkligen stå på egna ben. Har fett mycket pengar på banken och kan köpa mat för sina egna välförtjänta pengar. Stor och mogen är man när man träffat den rätte mannen för sitt liv och börjar tänka på att bilda familj och köpa hus. Då anser jag att man är stor och mogen. Inte när man är 16 år och bor själv i en lägenhet och får pengar av sina föräldrar till att köpa mat.
Nej då är man inte mogen. 

Lite tankar och lite tårar!  

Kommentarer
Joline säger:

Sofie, jag tänker exakt som du! :/ Vad fan gör jag på Bygg när jag drömmer om att bli fotograf??

2007-11-24 | 22:59:25
Bloggadress: http://rangelben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback