Opera på en timme

Sitter här och är djupt inte insatt i svenska. Jag totalt suger på predikat subjekt ordklasser m.m... Det får gå som det går. Min lärare sa ju ändå att det bara var en pytte liten del av svenskan. Och jag kan ju inte vara perfekt ^^.  Var ju som sagt på opera förut och jag och Keri kände oss lite små när vi steg in på värmlandsoperan haha. Bara en massa gubb och tant vindrickande människor överallt. Men vi fikade lite innan i väntan på att det skulle börja. Jag åt en beskvi. Rätt äckligt faktiskt, men men haha. Operan handlade om två män som bodde i paris. Den ene var konstnär och den andre var författre tror jag. Och författaren fick en flickvän och konstnären var och inte var tillsammans med en tjej som flörtade med allt som rörde sig. En dag så blir författarens flickvän dödsjuk. Och så köper konstnären och hans "flickvän" medecin för hans rock och hennes örhängen. Men det var försent så författarens flickvän dör. Tragiskt med sant haha. Japp. Rätt coolt att en vanlig liten människa kan få ut nåt så starkt ur rösten. Fan att jag inte föddes med sån röst, så jävla orättvist. I morgon ska jag verkligen SOVA och då lovar jag det också. Säkert händer det nått mer också, vem vet. Efter house ska jag dusch och sen sova. Gôtt de :)

image1212
  http://bookofmiri.blogg.se/

Denna jacka vill jag ha. Ser varm och fin ut tycker jag :) Jag är shopping sugen så jag DÖR! Men jag trivs med mina skor i alla fall hihi. Nej sov sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback