Snön ligger vit på taket

Gick av bussen nere vid vägen och så åkte bussen iväg. Kolsvart. Ringde mamma och bedde henne att hämta mig men hon var inte hemma. Så det var bara att börja traska uppför den snöiga och mörka backen, fick lysa med mobilen hela vägen upp. Sen när jag kom innanför dörren öppnade jag frysen och stoppade in två lussekatter i micron. Åh som jag har längtat efter mammas bullar. Blev helt varm i magen. Alldeles nyss avnjöt jag fläskfilé och klyftpotatis ååhh haha. Kändes som att jag inte hade ätit på år och dar. Ingenting som smakade så gott i alla fall. Nu sitter jag framför nått värdelöst program på teven som pappa har valt, science fiction såklart. Jag känner för att se en julfilm. Typ ensamma hemma. En kväll som denna skulle det inte vara fel med en pojkvän, inte fel alls. Men det är sånt som jag ska tänka bort. Festa, festa, singel och vild! Det är en melodi som ska klinga i mina öron tills han plötsligt står där. Jaja nu kom Tuffibäbis in...

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback