Fan va trött jag är på blogglivet

Asså en jävla massa bloggliv det handlar om nu för tiden. Blodinbella hit stinalee dit. Fan asså. Kan man inte skriva bara för att det är skönt att skriva av sig?
Tycker att det är lite sjukt att tjäna miljoner på en ytlig blogg. Visst ungdomar fastnar för modebloggar. Jag med. Det är mitt intresse (alltså mode). Och många MÅNGA andras intressen också. Konsumutionen (stavning!) har ökat med 60 % sedans förra året och det handlar mycket om att bloggar etablerar sig över nätet. Fast jag tycker att "mode" handlar om så otroligt mycket mer. Jag ser det inte bara som en massa plagg utan jag ser, tyg och en massa arbete bakom det hela. Engagemang, ambitioner, skisser ja en massa.
Och så känns det inte äkta att bli känd i en blogg. Utan att man ska skaffa sig ett ärligt jobb och och se konsten i det hela. Det som många är bra på är i alla fall att köpa secondhand/vintage, ett bevis på att dyra designer plagg inte alls behövs. Utan att skapa ett plagg som man själv har gjort. För mig känns det som ett designer plagg i sig. Jag skulle verkligen inte vilja bli känd i en blogg. Det är inte äkta. Man ska kämpa för att få det man vill i livet. Och jag lever hellre fattigt. Det är vackert på nått vis. Att överleva är vackert...

Fan va dåligt jag har skrivit nu men jag tror att ni get the point.

image1847image1848

Kommentarer
Stina säger:

Såg du också på Debatt igår eller? Hihi :P

2008-03-14 | 08:27:07
Bloggadress: http://mandarinskal.blogg.se
Sofie säger:

Haha jag och hela sverige ^^

2008-03-14 | 09:34:43
Bloggadress: http://retrosofie.blogg.se
Jessica säger:

Jag håller med dig, fast jag ser inte mode så. Jag är inte intresserad av de o bryr mig inte så mkt. Men för de som verkligen är intresserad av mode tror ja ser de som du ser.
Iaf så ville ja bara säga att jag fatta va du mena :D

2008-03-16 | 17:02:03
Bloggadress: http://droptheworstline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback