Strax tillbaka

image1826



















Blicken flackar över hela rummet,
och utan att veta varför den gör så,
lägger jag mig på sängen och blundar hårt,
utan att riktigt veta vad jag blundar för.
Jag inbillar mig att om jag blundar en sekund,
så kommer verkligheten att se annorlunda ut
nästa gång jag tittar.
Men när jag väl öppnar ögonen,
ser jag att allt är precis som förut.

Kommatecknen byts ut mot punkt,
medan jag trycker på delete och ersätter det
med ett frågetecken som jag till slut väljer att blunda för.
Jag sträcker mig efter alla anteckningar,
som blivit skrivna i ångestdimmorna,
medan jag önskar att statusen
"strax tillbaka" som man finner på msn,
kunde finnas i det verkliga livet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback