The dreamers

Jag och Stina såg på The dreamers förut, helt underbart konstig film, den handlar om ett möte mellan en amerikan och ett tvillingpar i paris. Fick tyvärr inte se klart den men hoppas på att få göra det i morgon. Det är konstigt hur mycket filmer och musik kan påverka en. Ibland tror jag att alla beslut man gör i livet har med den konstformen att göra. Ja hur konstigt det än låter så tror jag det. För visst vill vi alla leva som i en kärleksfilm, kyssa en fin pojke en hel dag i ett ljust rum i en säng med vita lakan i paris. Glömma bort tiden. Fast det kanske bara är jag som målar upp en alldeles för perfekt värld. Så i stället går jag ikring och mår dåligt för att jag inser att denna perfekta värld bara existerar i film. Vet inte vad detta har med beslut att göra, vevade in mig lite här. Filmer påverkar nog mer i livet. Nej nu fattar jag inte vad jag själv skriver. För lite sömn, för mycket tänkande. Tänkandet är nog det värsta i mitt liv just nu. Skulle vara skönt att stänga av.

Har fått reda på vad Stinas nya blogg heter nu,
hon är allt bra underbar den människan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback