Löftet han bar

Gick inte till skolan i dag heller, men åkte till bibiloteket och skrev lite på en uppsats med Sara. Har två delar kvar att skriva men jag orkar verkligen inte. Har inte ätit mat i dag heller, det som är jobbigt när man bor själv och är sjuk. Hemma serveras maten framför en liksom. Tror faktiskt att jag hoppar maten i dag. Jag vill åka hem till Emma och mysa och se på skärgårddoktorn. Bara vara. Ligger i min säng i mitt rum med persiennerna nerdragna och det ser så där spöklikt ut. Härligt är det. Skulle vilja läsa en bok, en bok med sådana fina ord som Stina skriver. Ni skulle bara veta hur fint hon skriver. Vart finns alla böcker som är som hon skriver? Då skulle jag ligga här i mitt rum och bara stänga av och bli frisk. Nu stressar jag för att jag vill bli frisk. Inge bra. Inge bra. Men jag kommer nog klara denna vecka tror jag. På onsdag går jag på nationella, även fast jag kommer underprestera mig. Men bättre att ha det gjort. Finns andra saker som drar lite i mig också men det ska nog gå, sjuk som jag är. Lyssnar på Lisa Ekdahl, gillar inte hennes röst men texterna är fina.



Vill ha tröjan soo bad. My gööd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback