När broar till tryggheten bränns


Ser inte det sängen sjukt inbjudande ut?

Gick en 2 h skogs promenad med Sara förut så nu är jag helt slut i kroppen. Men riktigt skön känsla. Kommer bli mycket vildmarksliv denna vecka. För på torsdag ger jag och Sara oss ut i skogen i Degerfors och campar för annars får vi IG i idrott och det är ju inge kul. Skönt att komma bort ifrån Karlstad ett tag i alla fall.

Det är mycket just nu fast ändå är det ingenting. När jag slutar skolan för dagen tänker jag "-vad ska jag göra nu?" Och så hittar jag på något. Jag gör alltid någonting. Har väldigt svårt för att sitta still har jag märk på senaste tiden. Borde nog försöka ta det lugnt nån dag, bara sitta i min säng och göra absolut ingenting. Gå och låna mig en bok. Skulle vilja läsa Skynda att älska som Alexander Sculman har skrivit. Men vet inte om den finns på bibiloteket. Eller om någon vill köpa den åt mig så funkar det också. Åh är riktigt läs sugen, borde passa på nu när jag väl är sugen, för det brukar inte inträffa så ofta. Nej nu ska jag lägga min nyduschade kropp i min säng och sova.

Skulle inte vara så dumt med en mysig poet eller musiker som låg här brevid mig och sjöng eller berättade om fina saker tills jag somnade. Och när jag väl hade somnat hade han viskat i mitt öra att han älskade mig. Men sådan kärlek tror jag bara existerar på film för inte är väl nutidens människor så kärleksfulla av sig? Även fast jag vill tro det. Såg på Romeo och Julia tidigare i dag med Stina och jag blir så frustrerad på hur naiva de är. Fast visst skulle det vara härligt om vi alla var lite mer naiva i våra liv. Satt och tänkte på i dag, att va fint det skulle vara om man blev hemligt kär i någon på bussen eller i någon som jobbade på Ica. Det skulle vara sådär fint att bara jag vet om det och att stå och smygtitta på hans vackra hår när har sitter där på bussen. Inte för att det skulle fungera i längden, men lite fint skulle det vara. Nej nu ska jag sluta babbla på här. Sluta drömma om kärlek för ännu är den inte här. Den har gått och förhoppningsvis kommer den tillbaka. Nu ska jag bara fortsätta att leva. Även fast det är svårt att glömma hans vackra ögon och hans vackra ord.

SOFIE

Kommentarer
elin säger:

nu blir jag osäker. Men det har inte jag hört nått om ja :o!

2009-05-19 | 10:26:41
Bloggadress: http://strandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback