Inte för kärlekens skull

In da school och väntar på att få något att förtära, Sara gör matteprov jag sitter och lyssnar på den bästa mannen. Lasse såklart. Framför mig sitter studentkommiten (Sofie och Elin) och diskuterar flak och dyligt tror jag. Hör ju inte för att jag lyssnar på Lasse höhö. Har hittat min balklänning föresten :D Pappa ska lämna in mönstret hos en skräddare, kommer bli bra! Tror jag vet vad jag vill ha för klänning på självaste studenten också, blir en enkel bekväm klänning. Vill verkligen åka på studentresa men pengar darling pengar. Jag dör. Skulle vara underbart att dra några dagar efter studenten. Men allting kommer bli så satans dyrt, lägenhet i okänd ort och förhoppningsvis festival i sommar. Om det blir köpenhamn jag flyttar till ska jag lätt på Roskilde. Ett jobb kanske skulle vara bra. Ja men jag drar på studentresa och stannar kvar i det landet jag är i och jobbar. Smaaart! Ja men tack.

I helgen blir det glömske vin och förhoppningsvis en sunkig fest i nån lagerlokal med gitarrspelande killar med skägg och tatueringar. Sounds very härligt tycker jag!


I2 festen, som ingen minns men vi har bildbevis på att vi var där haha

Du får om du vill, det blir trångt, för min soffa är smal
Men den rymmer en dans
Svart eller vitt, tycks ha somnat i fåror och skal
Men det rör sig nånstans
På kärlekens vis blir det lätt en kliché
Och fåfängan söker en segertrofé
Med löften som stag, faller allting omkull
Så för din, och för min, men inte för kärleks skull
Kom och utmana mig inatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback