Studenten

Nu är det snart dags för mig att ta studenten, tre år på gymnasiet är snart slut. Och framtiden känns med oviss än någonting annat. Jag har svårt att tro att studenten kommer vara den lyckligaste dagen i mitt liv. Att en fylla som håller på en hel dag men massa avsked av människor som jag vet att jag aldrig kommer att återse igen skulle vara roligt? Nej jag tror faktiskt inte det. Jag gillar inte vita klänningar så jag har satsat helhjärtat på en svart klänning och svarta skor. Kanske ska investera i en vit väska. Men mer än så långt går jag inte. Jag tycker inte att vitt känns så smickrande, visst på andra men inte på mig. Jag har på senaste tiden haft väldigt svårt att hantera alkohol, så på själva studenten ska jag ta det hyfsat lugnt. Efter studenten skulle jag vilja komma bort, kanske till Norge och jobba i ett halvår. Sedan ta mig till Stockholm och gå en stylistskola samtidigt som jag läser upp matte B som jag har tappat på vägen. Sedan försöka mig in på någon skola. Men vart och vad vet jag inte än. Är så lost man kan bli just nu. Måste ta mig någonstans, bli något. Inte flytta HEM! Fast allt detta kommer säkerligen vara mycket oklart en tid framåt. Men förhoppningsvis löser det sig någon gång på vägen. Har inte speciellt mycket inspiration till denna blogg just nu för alla dessa tankar tar all min energi just nu. Så tack och hej för ett tag! I will be back :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback