Mitt liv

Nu börjar det äntligen lösa sig allting. Skolan är betald, jag har pengar ett halvår framåt att leva på. Kom på nyss att jag flyttar om lite mer än två veckor. Shit. Mycket att göra, och mycket att tänka på. Måste få den lilla stugan jag ska bo i trevlig att bo i. Gud jag ska flytta till huvudstaden! Tror inte riktigt att jag har insett detta ännu, har varit så mycket annat runtomkring som jag har tänkt på. Stockholm liksom... jag kommer känna mig som en liten vilsen tjej i från landet. Men kommer kanske inte ta så lång tid innan jag kommer in i allting. Men kommer säkerligen gå vilse många gånger i tunnelbanan i början (i Stockholm överhuvudtaget). Jag har tur som åker en pendel i från mig som går direkt till södermalm där skolan ligger. Och att jag har 6 dagar i Stockholm innan skolan börjar så jag kan test åka lite. Ska passa på att kanske gå på allsång på skansen så jag får lite "semester". Min själsfrände blir självklart med mig de första dagarna så jag inte behöver vara ensam när jag utforskar Stockholm. Och känns också mycket bra att Anne har kommit in på en skola i Stockholm så vi kan ses när det känns allt för ensamt i vardagen.
 
Ja och annars då, jobbar på. Är trött i vanlig ordning. Har haft nattgäster tis och ons, av fina Emma och Stina. Var som förr i tiden! Sov i stugan i natt, sover så sjukt bra på landet. Har även klippt mig och skaffat lugg, vet dock inte vad jag tycker om det, för mycket att hålla koll på. Men det växer ut fort. I dag var planen att åka räkbåt med några arbetskamrater men vet inte om jag orkar, blev sjukt trött. Så får se helt enkelt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback